Lokalizacja

Lokalizacja i internacjonalizacja – tłumaczenie stron www i oprogramowania

Lokalizacja to termin używany do określenia takiego typu tłumaczenia, które jest dostosowane do treści językowych, kulturowych oraz innych wymogów określonego środowiska docelowego lub rynku, a także do lokalnych wymagań. Zakres stosowania tego terminu odnosi się np. do opracowywania lokalnej wersji oprogramowania (poza znajomością języka konieczna jest wiedza techniczna dotycząca np. formatów zapisu danych, czy narzędzi informatycznych). Lokalizacja ma także zastosowanie przy tłumaczeniu stron i serwisów internetowych. W informatyce internacjonalizacja i lokalizacja oznaczają dostosowanie oprogramowania komputerowego do różnych języków i warunków lokalnych.

Internacjonalizacja jest procesem projektowania aplikacji tak, aby można je było dostosować do różnych języków i regionów bez konieczności dokonywania zmian technicznych w aplikacji. Internacjonalizacja to dostosowanie produktów do ewentualnego wykorzystania praktycznie wszędzie, zaś lokalizacja to przystosowanie do warunków lokalnych, przez co produkt zlokalizowany nadaje się do wykorzystania tylko w konkretnych krajach(?). Internacjonalizację wykonuje się raz dla konkretnego produktu, a lokalizacja jest przeprowadzana dla każdej kombinacji językowej.

W procesie lokalizacji BT PROGRES stosuje sprawdzoną, powtarzalną metodykę tłumaczenia, dbając o zachowanie terminologii i stylu istniejącego tekstu. Tłumaczymy w środowiskach ze wspomaganiem modułów sprawdzania pisowni, baz pamięci tłumaczeniowej i zarządzania terminologią zachowując pełną zgodność z międzynarodowymi standardami i terminologią branżową. Tłumaczymy interfejsy użytkownika (menu, okna dialogowe, alerty, screeny, itp.), pomoc online w dowolnym formacie, instrukcje obsługi produktów, oprogramowanie SAP i aplikacje internetowe WEB, a także integrujemy tłumaczenie z aplikacjami zarządzania treścią. Naszą specjalnością jest wielojęzyczna lokalizacja oprogramowania, lokalizacja stron internetowych, lokalizacja multimediów, a także lokalizacja gier komputerowych.

Lokalizacja i internacjonalizacja mogą być kluczem do sukcesu dla firm planujących ekspansję na rynki zagraniczne. Usługi lokalizacyjne ułatwiają wprowadzanie nowych produktów czy usług, wpływają na wzmocnienie marki oraz uzyskanie bezcennej przewagi konkurencyjnej.